بعد از نصب آنتی ویروس نود ۳۲ حتما باید برای پاکسازی کدهای مخرب که در رایانه شما جا خوش کرده اند، اسکن و کاوش کاملی انجام شود. با اسکن کردن رایانه تمامی کدهای مخربی که توسط آنتی ویروس شناخته می شوند یا از بین می روند و یا پاکسازی می شود. که در هر حال رایانه را از لوث وجود آنها پاک می کند. پس بسیار مهم است که رایانه به صورت هوشمند بعد از نصب، اقدام به کاوش و پاکسازی سیستم شما کند.

 

اول از همه بهتر از یک تعریف کاملی از اسکن یا Scan داشته باشیم. اسکن عبارت است است کاوش و جست و جوی آنتی ویروس به منظور کشف و پیدا کردن کد ها و برنامه های مخربی که به طبع، شما خواستار وجود آنها بروی رایانه نیستید. Scan  در فارسی به معنای “پویش کردن” و “جستار کردن” است. پس تا اینجای کار با مفهوم پویش و اسکن آشنا شدید.

و اما چطور به پویش رایانه بپردازیم؟ برای اینکار ابتدا پنجره برنامه را با دو بار کلیک کردن بروی آیکن آن که در قسمت پایین و سمت راست صفحه نمایش شما وجود دارد، باز کنید. بعد از اینکه پنجره باز شد، از فهرست سمت چپ برنامه گزینه Computer scan را انتخاب کنید. با این کار صفحه اصلی برنامه جای خود را به ابزار های اسکن رایانه می دهند. و شما می توانید با استفاده از این قسمت به پاکسازی سیستم خود بپردازید.

پنجره اسکن و پویش آنتی ویروس نود32

پنجره پویش

 

در این صفحه شما میتوانید بخش هایی که هر کدام با خطوط افقی از هم جدا شده اند را ببینید. که در بخش اول عنوان آن بخش نوشته شده است. ولی در بخش دوم از بالا می بینید که دو تا لینک به نام های Smart scan و Custom scan وجود دارد. کار ما در این نوشته با این بخش است. در آینده بیشتر با تنظیمات این صفحه آشنا خواهید شد.

گزینه ی اول که Smart scan یا اسکن هوشمند نام دارد، به کاوش و ردگیری کد های مخرب به صورت هوشمند می پردازد. که در اینجا یعنی پس از نصب برنامه آنتی ویروس حتما باید از این گزینه استفاده کنید. این بدین دلیل است که اسکن هوشمند، به پاکسازی و کاوش کل سیستم و به صورت هوشمند می پردازد. پس برای این کار روی این گزینه کلیک کنید تا آنتی ویروس شروع به پویش رایانه شما کند. اما فراموش نکنید که این کار زمان و منابع زیادی از رایانه شما را می گیرد. پس باید به یاد داشته باشید که حداقل یک نصف روزی را برای این کار اختصاص دهید و در این حال با رایانه کار نکنید تا سرعت آن کند نشود.

و اما گزینه دوم که Custom scan نام دارد و به پویش قسمت هایی از سیستم که ما برای او تعریف می کنیم می پردازد. به عنوان مثال می دانید که حافظه سخت یا هارد رایانه دارای پارتیشن های مختلفی است که در هنگام نصب سیستم عامل ایجاد می کنیم. حال می خواهیم فقط یک پارتیشن از هارد را به پویش برای پیدا کردن کدهای مخرب توسط آنتی ویروس بپردازیم. برای این کار از این قسمت استفاده می کنیم. که زمان کمتری را نسبت به اسکن کل رایانه صرف می کند.

در آینده و نوشته های دیگر، در رابطه با این موضوع و موضوعات پیشرفته تر با ما همراه باشید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: